פריסה ארצית

יוגה לטרשת נפוצה

ניסיונם של המתמודדים עם טרשת נפוצה אשר מתרגלים יוגה מראה שתרגול יוגה מעכב את התפתחות המחלה, משפר תפקוד הגוף ומחזקת את כוחות הנפש הנדרשים לתפקוד יום יומי תקין.

השפעות תרגול יוגה טיפולית המותאם למצבך יביא לך שיפור באחד או יותר מהנושאים הבאים:
  • שימור או שיפור מוטוריקה ותנועה, שיווי משקל ונשימה – עדויות אישיות מצביעות על שיקום ושיפור משמעותי למתרגלים ברצינות יוגה. אלו חווים בלימה של התדרדרות המצב ואף יכולות שיקום מפתיעות שאינן מופיעות במחקרים מדעיים.
  • חיזוק הגוף, הגמשתו ותפקודו
  • שיפור או שינוי תחושות הגוף והתמודדות עם כאב וחולשה – תופעות כגון נימול, חוסר תחושה, כאב משתנות כתוצאה מתרגול היוגה. התגובה שלנו כלפי תחושות קשות או "העלמות איברים בתחושה" משתנה. מתרגלים מדווחים על שינויים מפתיעים ומבורכים בתחושת הגוף והאמון כלפי הגוף ותפקודו.
  • הורדת לחץ וחרדה, שיפור מצב הרוח, שיפור באיכות החיים – יוגה היא פעילות מבריאה המחזירה את הגוף והנפש לאיזון. יוגה אינה פעילות ספורטיבית רגילה אלא פעילות המשתפת את המודעות וההכרה שלנו. היוגה מרגיעה ומפחיתה לחץ בכך היא תורמת לבלימת התפתחות המחלה. היא משפרת את ההולכה העצבית ומהווה תרופה טבעית נגד דכאון.
  • שיפור הקבלה עצמית ותקשורת עם העולם – היוגה מעניקה לנו חכמה פנימית המסייעת להבחין ולהתמודד מול מחשבות, רגשות ותחושות. בכך היא משפרת את ההתמודדות עם העולם ומערכות היחסים שלנו. יוגה היא השיטה העתיקה ביותר להתפתחות אישית והיא בראש ובראשונה תרגול מנטאלי. מתרגלי יוגה חשים חיוניות רבה יותר ויכולת הענקה וקבלה עצמית מוגברות.
המרכז ליוגה טיפולית מומחה בעבודה עם המתמודדים עם טרשת נפוצה וערך סדנה ייחודית בביה"ח שיבא תל-השומר.
התחילו לתרגל יוגה ושפרו את מצבכם. צרו עימנו קשר לקבלת מידע נוסף על תרומת היוגה בהתמודדות עם טרשת נפוצה.

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים