פריסה ארצית

מחקרים על השפעת היוגה על בעיות שינה

שינה לא סדירה, בעיות בהירדמות הינם גורם ראשון במעלה באיכות חיים ירודה ואף מסוכנת. תאונות דרכים רבות נגרמות כתוצאה מחוסר שינה והידדמות על ההגה. גופנו שאינו ישן טוב בלילה חשוף למערכת חיסונית חלשה יותר, לדכאון ולבעיות חברתיות. אורח החיים המודרני המלחיץ והתזזיתי מעורר בנו מתחים שעשויים לפגוע בתהליך השינה החיוני לתפקודנו הנורמלי. סדרת מחקרים הראתה שהיוגה הינה כלי ראשון במעלה בהסדרת השינה וכל זאת ללא תרופות או חומרים ממכרים.

שני מחקרים מטעם ביה"ס לרפואה של הווארד ארה"ב הראו את ההשפעה החיובית שיש ליוגה על השינה. מחקר ראשון בדק את השפעת מדיטציה על 102 אנשים עם בעיות בעיות שינה כרוניות. למרות שמחקר זה לא השווה עם קבוצת ביקורת, התוצאות היו חד משמעיות. כל אחד מהמשתתפים במחקר דיווח על שיפור בשינה ומעל 90% מהמשתתפים אשר נטלו תרופות לשינה הורידו או הפסיקו את נטילתן. תוצאה זו נשמרה בקרב 90% מהתתפים גם לאחר 6 חודשים. מחקר נוסף מטעם אותו ביה"ס הראה שתרגלי נשימה העלו בחצי שעה את זמן השינה של המשתתפים ונרדמו 15 דקות מהר יותר.
מחקר שביצע דר' לורנזו כהן במכון M.D Anderson Cancer Center בדק את השפעת תרגול יוגה טיבטי, תרגילי נשימה, דמיון מודרך ומדיטציה והראה שיפור משמעותי בקרב 19 חולי סרטן מסוג לימפומה. מחקר זה היה השוואתי מול קבוצת ביקורת אשר "המתינו" לסדנה.  התוכנית כללה 7 שבועות של שיעורים שבועיים כאשר עודדו את המשתתפים לתרגל בבית כל יום. לאחר מספר שיעורים משתתפי התוכנית דיווחו על הרדמות קלה יותר, שינה ארוכה יותר, הזדקקות לכמות פחותה של כדורי שינה, הפחתת הנטיה לדכאון, עייפות, חרדה ומספר מופחת של מחשבות לא רצויות.

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים