פריסה ארצית

מה צריך לדעת על MRI מותני או צווארי

MRI עבור פריצת דיסק

אם קיבלתם הפניה לביצוע MRI מותני או צווארי בהקשר של בעיות גב, או שיש בידכם תוצאות פענוח כזה, דרשו מהרופא לאבחן גם את מצב הרקמות והשרירים העוטפים את הדיסק הבינחולייתי. רק לאחרונה התברר שפתולוגיות שכיחות כגון בלט דיסק ופריצת דיסק, אינן מתפתחות ללא קשר לרקמות העוטפות אותן חוקרים חזרו ובדקו תוצאות MRI קודמות והצביעו על התאמה בין חדירה שומנית בשרירים הפנימיים ביותר בעמוד השידרה, לבין בלטים ופריצות דיסק. במילים אחרות, יחד עם בלט ופריצת דיסק הופיעו רקמות שומניות במקום רקמות שריר נורמליות שתפקידם להחזיק את עמוד השידרה זקוף וחזק. שימו לב, שלמרות שתמיד ניתן היה לראות בפענוח ה MRI חדירת שומן לזוקפי הגב, רופאים לא הונחו עד לאחרונה להסתכל על הממצאים האלה.  מצב זה יצר, שרופאים מיהרו לייעץ על ניתוח ללא מבט כולל על סביבתו של הדיסק הפגוע ולהצביע על התהליכים שהביאו לפריצת הדיסק או הבלט, כלומר ניוון זוקפי הגב.

הגישה המתפתחת לאחרונה היא להסתכל על כל חוליה וחוליה בגב כאל איבר שלם. מה הטעם לנתח רק את הדיסק אם השרירים העוטפים אותו באיבר אינם חזקים דיו לתפעל אותו?  מה הטעם לנתח, אם שורש הבעיה, זוקפי הגב לדוגמא, מנווונים? אם שורש הבעיה, שהוא ניוון, לא ישוקם, ניתוח לא יפתור את הבעיה והסימפטומים יחזרו ויחריפו. זו האחריות שלכם לדרוש את מלוא המידע מהרופא ולבקש אף חוות דעת נוספת. אל תמהרו לניתוח!

כמו רבים אחרים, גם אתם יכולים לפתור את עצמכם מניתוחי גב, בעיות גב, טיפולים שלא עוזרים ובאי וודאות מתי יתפס הגב שוב. פתולוגיות עמוד שידרה וכאבים כרוניים מתפתחים בשל ניוון היציבה ,ישיבות ממושכות על כסאות וכורסאות, השמנה ומתח נפשי תורמות להחמרה. ברוב המקרים, כל אלה ניתנים לשיקום על ידי תרגול ייעודי. פנו אלינו למרכז ליוגה טיפולית, למידע נוסף אודות פענוח ה MRI המותני שלכם.

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים