פריסה ארצית

קץ הסבל על פי היוגה

מהי יוגה?

ליוגה מספר הגדרות. כל אחת מהן מבליטה נקודת ראות מסוימת. קודם יש לשאול מאיפה באה היוגה? מקור היוגה בהודו והיא הגיעה אלינו דרך שושלות מורים בנות אלפי שנים. מדור לדור שוכללו השיטות ביוגה והתפתחו מסורות שונות ודגשים שונים. מה שמאחד את רוב הזרמים ביוגה היא ההתייחסות לסוטרות של פטאנג'לי כאל המקור התיאורטי היסודי ביוגה. פטאנג'לי איגד את הוראת היוגה (משפטי הדרכה קצרים) והגדיר מהי יוגה וכיצד מתרגלים אותה עד לשלב הגבוה ביותר שלה.

היעד של היוגה
המילה 'יוגה' מגיעה מהפועל יוג' (בסנסקריט) שמשמעו לאחד. לאחד את המתרגל עם המהות האוניברסלית שהיא התודעה (Purusha). האחדות עם המהות מתרחשת עם חדילת גלי המחשבות או במילים אחרות עם השקטת ההכרה. מדוע? מכיוון שהסבל שלנו מגיע ממחשבות. בכך היוגה מבטיחה את מה שהיא נועדה להשיג – שחרור מלא מסבל. היוגה מבטיחה שיחד עם שליטה מלאה על גלי המחשבות תם הסבל. המתרגל משיג אז מצב הנקרא סמהדי או קוואליה, שהוא אחדות עם התודעה הטהורה שהיא המהות (Purusha). עם עצירת גלי המחשבות סמהדי מושג.
תהליך השליטה על ההכרה מובנה בתוך היוגה. היא מציעה תהליך הכולל כלים לתרגול ואורח חיים בו עובר המתרגל בכדי להגיע ליעד.
כיצד מושגת השליטה על ההכרה? 
עלינו לשים לב שתהליכי המחשבה ברובם מתרחשים בגלים לא רצוניים. כלומר אנו חושבים וסובלים את מחשבות הפחד, הכעס, הקנאה, השיפוט, את המחשבות הנעימות ואת המחשבות המפריעות ללא בחירה ממשית. אנו עבדים לתהליכי המחשבה ועיבוד המידע מן העבר שלנו.
היוגה מראה שעל ידי תרגול היוגה גלי המחשבות נעלמים. גלי המחשבות מגיעים ממשקעים ומרשמים (סאמסקארות) בעבר שלנו החרוטים בנו. תרגולי היוגה מנקים את המשקעים האלה וגלי המחשבות שוככים, מתמעטים ונעלמים.
פעולות טיהור ההכרה הם העניין המרכזי ביוגה והם מתבצעות בארבעה אופני פעולה:
1. kriya – פעולה – תרגולי טיהור פיזיים, תרגולי יוגה
2. Tapas – חום – כוח רצון לתרגול ממושך. תרגול ממושך יוצר בנו חום ששורף את המשקעים הלא טהורים.
3. למידה עצמית – מכתבים ומחקירה עצמית אודות מהות הקיום
4. התמסרות לאל – ביצוע כל הפעולות בהקשר האלוהי, בהתמסרות ובדבקות
סיכום 
תרגול היוגה מכוון להגיע למצב בו אין מחשבות לא רצוניות וכל פעולה מחשבתית היא רצונית בלבד. במצב כזה לחולי, כאב ומוות יש הקשר חדש שבו אין מסכנות ורחמים עצמיים. התודעה הטהורה, הנצחית, היא עצמה המשחררת ומצויה מתחת למשקעים אותם אנו מנסים להסיר באמצעות היוגה.

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים